Stockholmsbesök igen

Nu börjar jag känna mig Arbetslös.
Jag går här på dagarna och gör... Ingenting.
Man tappa orken och tröttnar på allt.

Men nu händer det äntligen nåt!
Jag ska upp till Stockholm i helgen, med anledning av ett möte inför Arvikafestivalen. Det var oklart om det skulle bli något möte, och jag fick veta väldigt sent att det skulle bli av, så jag boade biljetter ganska sent. Men det är ju deras förlust, eftersom det är de som ska betala biljetten.
Det blir flyg igen. Det är billigast så. 499 kronor från Landvetter till Bromma.

Mötet är på lördagen, och jag skulle åka upp på fredagen och hem på söndagen.
Jag kom på att om jag åker tidigare på fredagen kanske jag hinner hälsa på på BLA!
Jag ringde Petter (chefen) för att fråga, men han var upptagen och sa att han skulle ringa om en timme. Efter mycket väntande upptäckte jag att det inte fanns några tidiga biljetter kvar, så jag kommer till Stockholm vid sju på kvällen.
När Petter till slut ringde berättade jag min första plan, men att jag inte skulle hinna hälsa på. Det tyckte han var synd, och så berättade han att de ska ha vising på onsdag. Alltså en visning av ett (eller två) avsnitt för alla i teamet. Det hade varit kul att vara med. Alla andra ska nog vara med. De bor ju i Stockholmsområdet.

Vi diskuterade lite oh kom fram till att jag skulle unddersöka möjligheterna att boka om biljetten så att jag åkte hem på torsdag istället. Då kan jag "hälsa på" på BLA både måndag, tisdag och onsdag och så få jag bo i Petters gäststuga. Det ska bli lite kul. Och så händer det nåt! Jag slipper gå här hemma och inte göra nånting.

De första två nätterna ska jag bo hos mina nya "samordnare" på Arvikafestivalen. Det ä två tjejer som jag aldrig träffat, men jag har pratat med den ena i telefon en och en halv gång. Den halva gången lyckades jag ringa när hon var i Polen, så det blev ett väldigt kort samtal. Vi får se hur det bli att bo hos dem. Lite konstigt, men det blir säkert bra.

På lördagen är det alltså möte, och på kvällen blir det konsert med Arvikas "slammer act" Moulinex. Problemet (för mig) är att det är final i Eurovision Song Contest samma kväll. Jag har inte missat en ESC-final i hela mitt liv (vad jag minns). Josie och hennes kusin ska ju också till Stockholm i helgen, så jag funderar på att smita från Arvikafesten och se ESC-finalen på Josies hotellrum. Enligt rykten ska även min... svägerska(?) Sara också rymma ut i natten och se finalen i Josies hotellrum. Sara bor i Stockholm ett tag eftersom hon gör sin praktik där.

Det blir nog en rolig lördagkväll, om ingen blir sur för att jag rymmer från konserten.

Sen blir det en rolig vecka efter det. Att få komma tillbaka till kära BLA ska bli skoj. Och eftersom det är visning så kommer nog nästan alla i teamet, och jag har inte sett dem på länge!

En väldigt rolig bonus är att jag kanske får i uppdrag att lägga upp några "teaser"-klipp på YouTube! Alltså små klipp från det nya TV-programmet! Äntligen finn det iallafall något som jag kan få visa upp innan programmet sänds i höst. Det ska bli kul, och klippen kommer så klart hamna här i bloggen!

Ha det göttans nu!
Bye!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits