Blyertsdesign

Japp. Nu var det dags igen.
I förrgår var det 7:e maj och min bloggbakgrund var fortfarande lila med snöflingor och alla rubriker had en liten pepparkaka framför sig.


2008 års julbloggdesign.

Jag har länge tänkt byta design, men som vanligt har det varit svårt att komma på hur det ska se ut. Jag kom på att jag kunde ha en slags skissad design tills vidare. Lite som "ombyggnad pågår" eller att det syns att jag håller på att skissa fram en ny design.
Så i förrgår böjade jag skissa och scanna och greja och koda och efter ett tag tyckte jag det blev rätt snyggt. Jag kommer säkert ångra mig om ett tag och tröttna på den fula blyertsbloggen, men just nu tycker jag om den. Lite analogt och avskalat. Hela skiss- och "under konstruktions"-idén har blivit en design som jag trivs med och nog kommer behålla ett bra tag.

Några andra ändringar:

Jag har flyttat menyn från höger- till vänstersidan. Det känns mycket bättre och mer logiskt. Jag har haf den till höger sedan starten 2005, men nu är den äntligen till vänster!

Jag har rensat bort lite reklambanners som jag själv placerade ut för något år sedan. Jag får inga pengar på dem ändå. Tror jag har skrapat ihop sex spänn på ett år, men jag kan nog inte få några pengar förrän jag fått ihop 250 spänn. Så nu är det bara blogg.se:s egna reklambanners kvar.

Piratpartiet till EU-bannern har jag gjort om till en blyertsversion, för att den ska passa in bättre.

Jag ska försöka fixa till bloggdesign.hejs.se så att man kan se gamla versioner av bloggens design. Det hade varit sköj.
Jaja. Det om det.

Over and out!


Kommentarer:
Mandala skrev:

Jättefin blyertsdesign! Det är det enda jag vet om din blogg, såg ditt inlägg om Piratpartiet-bannern i PP:s forum, men – toppen :-)

2009-05-09 @ 17:02:36
URL: http://bloggar.lasarnasfria.nu/mandala/
Matthias Anderson skrev:

Haha, din blyertsbanner är ju bara helt underbar! Är det fritt att "låna" den?



Du får fem suddgummin av fem möjliga i betyg.

2009-05-09 @ 17:12:52
URL: http://blogg.tezla.com

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits