Albin och TV-huset

Hej igen!

Sorry, sorry att jag inte bloggat på ett tag! En och en halv vecka blir det nog.
På en och en halv vecka händer det mycket. Iallafall för mig. Iallafall nu.
Förr en vecka sedan flyttade produktionen ut till TV-huset i Stockholm. Jag har inte vart där innan, men det är riktigt häftigt. På tisdagen kom jag dit första gången. På onsdagen (har jag för mig) fick jag ett passerkort. När jag fick det var jag dessutom tvungen att skriva på lite papper om sekretess, så nu får jag inte avslöja några hemlisar. Men jag har inte fått veta något speciellt hemligt ändå.


Stora entrén till TV-huset.

Däremot har jag sett en del kulisser och scenografi till olika TV-program. Lite coolt. Men bara lite. Jag har promenerat ut på dansgolvet i Let's Dance och så gick jag förbi Caroline af Ugglas. Två timmar senare var hon med i en bilolycka. Tyvärr kunde hon vara med och kraxa i Melodifestivalen ändå.
Jag blev förresten förvånad över att hitta Let's Dance-studion inne på SVT, men tydligen har TV4 hyrt en stor, fin SVT-studio.

Nu framstår jag kanske som någon form av kändiskåt galning, men det skulle jag inte vilja påstå. Lite coolt är det med Let's dance-studion, men det coolaste är nog TV-huset i sig. Det har ju verkligen en historia. Eller massor av historier. I studio 12 som vi spelar in i spelades Aktuellt (eller var det Rapport?) in för många år sedan. Sedan dess har Rapport och Aktuellt flyttat några gånger mellan olika delar av TV-huset. Men att gå i de där korridorerna är lite fräckt. Många kända TV-profiler har vandrat i dem. I en korridor har de byggt upp som en liten utställning med massor av gamla kameror och några gamla skyltar med gamla SVT-loggor (som nog har hängt utanpå något TV-hus).

I en av korridorerna finns en massa gamla omklädningrumsskåp. Enligt Guffe spelades många av Bullens brevfilmer in där, eftersom skåpen får korridoren att se ut som en typisk skolkorridor.

Vår scenografi är så klart riktigt fräck den också! Hela förra veckan byggdes det på den, och jag hjälpte tll. Jag satte fast massor av lister på väggarna, polerade metallen på en stol och skruvade upp några hyllor. Jag kände mig riktigt händig. På fredagen åkte jag hem till Göteborg och när jag kom tillbaka till studion imorse hade mycket hänt över helgen. Det är en riktigt fin och mysig studio. Vad den föreställer är hemligt än så länge. Enligt rykten kommer programmet sändas 18.45 på lördagar. Det börjar nog i september. Jag ska varna i god tid, både i bloggen och på Facebook.

Idag har vi spelat in de första scenerna på SVT och det var riktigt kul. Jag har ju fått en rätt stor roll, tack vare en blandning av tur och skicklighet härom veckan. Ja, det bloggade jag ju lite om. Den rollen har jag spelat idag. Det var riktigt skoj! Nu ska jag nog läsa lite manus inför morgondagen. Vi hörs!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits