Tomorrow I'll be gone

Det börjar bli nervöst.
Jag kunde inte riktigt somna igår. Dels för att jag laggt mig så sent den senaste tide, men också för att jag inte kunde sluta tänka på Stockholm, muppar, rummet jag ska hyra, saker jag ska packa, och min kära Josefin.

Jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte tänkt så mycket på att jag kommer sakna Josie. Det har varit så mycket annat att tänka på, och så mycket att se fram emot. Och så iband tänker jag på stackars Josie som kommer stanna kvar här, där allt är som vanligt, förutom att jag är borta. För mig kommer det bli en jäkla omställning, och så snurrigt. Men igår började jag känna av att jag inte kommer se Josie på ett tag. Imorgon förjer hon med till Landvetter och säger hejdå. Jag ser framför mig hur vi säger hejdå och i låten Moonriver spelas. Alltså den versionen som spelas i början av Breakfast At Tiffany's.
Jag har inte sett den, men jag har suttit vid datorn och grejat samtidigt som Josie legat i sängen och tittat på den. Intro-låten (Moonriver) är så fin, och igårkväll lyckades jag spela in ljudet och fixa den som ringsignal till Josies mobil.
Själv ska jag ha den som väckningssignal på min mobil.


Öppningsscenen till Breakfast At Tiffany's.

Eftersom planet ska lyfta 11:20 imorgon ska jag packa idag. Och så måste jag dammsuga. Men jag har iallafall gjort en liten lista på saker jag inte får glömma. Strumpor, kalsonger, byxor och t-shirts har jag inte skrivit upp. Det kommer jag ju inte direkt glömma. Redan härom dagen gick jag igenom mina t-shirts och sorterade i en liten, liten "tråkigt"-hög, en "kanske"-hög och några högar med tröjor jag ska ha med mig.
En hög med vita tröjor (fem stycken),
en med röda (två),
en med lila (hittade bara en, men jag ska ha med två lila tröjor),
en med ljusblå (två)
och en med gula (fem).
Det känns ändå lite. Jag trodde att jag iallafall skulle ta med tjugo. Det kanske är några tröjor som gömt sig nånstans?
Jag tror några ligger i tvätten.


Galgar som blev över efter sorteringen.

Min lista på andra grejer, som det finns risk att jag glömmer bort om jag inte skriver upp dem ser hittills ut såhär:
Novalucol
Kameraladdare
Mobilladdare
Strömsladd till datorn
Badbyxor (Josies förslag)
Headset - MED NY PLOPPAR! (Jag måste byta ut öronplopparna, eftersom det är olika storlek på dem. Har reservploppar i en liten påse nånstans.
Laddare till rakapparaten
Kabel till mobilen (så att jag kan koppla den till datorn)
Två varma tröjor
De lila-gul-svarta skorna
Det svarta skärpet (om jag hittar det)
Mina manus
Hörlurar (så att jag kan sitta och klippa film utan att störa grannar eller de jag hyr rummet av)

Det var det.

Min kusin Jonas var förresten och tittade på rummet i förrgår. Dagen innan såg vi på Efterlyst och de pratade om en kvinna som hade visat lägenheter och tagit förskottshyror, och sedan försvunnit utan att hyresgästerna kunnat komma åt lägenheterna. Samma dag hade jag skickat första hyran, och min kusin hade ännu inte sett lägenheten, men dagen därpå (i förrgår) var han alltså och tittade. På vägen hem ringde han mig och berättde att det såg jättebra ut. Fräscht och nymålat. De hade dragit in en nätverkssladd också, så att jag kan surfa. Han beskrev rummet ganska bra, och det känns som att det kommer bli kanon.
Det känns lite som när jag jobbar på Arvikafestivalen. Jag åker iväg och är med om något jättekul och jättesnurrigt under en period. Men det här blir en längre period, och jag kommer få betalt. Istället för att ha mitt lilla tält som högkvarter kommer jag ha ett rum med toalett, tvättmaskin, kyl, micro och säng.

Det kommer bli coolt, men precis som på Arvika kommer jag att börja sakna Josie så fort det blir en lugn stund. Men hon ska ju komma och hälsa på ganska snart, och hon håller redan på att planera in besök nummer två. Själv vet jag inte riktigt vilka helger jag ska jobba, så jag har inte kunnat planera in nåt helg då jag kan åka hem och hälsa på i Göteborg. Men det kommer.

Jag kommer nog att blogga ganska mycket från Stockholm. Tror jag. Vi får se...
Over and out!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits