Försök inte lura mig! Jag har jobbat på Posten!

Att ensam hyra ett rum i Stockholm är inte en dans på trosor alla gånger.
Jag gav mig till slut ut för att leta reda på mat för att äta nu på kvällen, och mat för att äta till frukost och eventuellt mellanmål de närmsta dagarna.

Jag hittade ICA-butiken, och den låg precis bredvid ingången till tunnelbanan. Jag passerade dock ICA-butiken i jakt på mat för stunden. Jag såg Solnagrillen borta i fjärran och gick ditåt. Där fick jag mat för stunden. Gott, men lite för varmt. Sedan gick jag till ICA och köpte lite andra grejer. En liter mjölk, en liter yoghurt, lite polarbröd, smör, müsli, lite påläggskorv och två mellanmålsyoghurtar.

På vägen hem gick jag ännu en gång igenom vad jag kommer att behöva. Till frukost äter jag müslin jag köpte blandat med yoghurten jag köpte. Det hela äts ur en av tallrikarna som stod i rummet och med besticken. Då kom jag på att jag inte har något diskmedel. Och ingen diskborste. Och ingen diskho. Jag får diska i handfatet. Eller köra porslinet i tvättmaskinen.

När jag kom hem upptäckte jag att besticken jag fick låna är rätt skitiga och äckliga. Och jag har ingen smörkniv. Bara två skitiga matknivar. Känner mig lite deppig. Men det är ju bara första dagen. Men det känns lite trist, liksom.
Jag skulle kanske kunna diska med tvål, och gnugga med fingrarna istället för diskborste. Bara det inte blir tvålsmak i maten. Fy faan!

När min värd hälsade på mig hade han med sig en tvättkorg till mig. Han ställde in den i badrummet, och sen visade han hur tvättmaskinen fungerade. Det var det jag skrev om innan. Det som slutade med att det sprutade vatten åt alla håll.
Jag ska förresten berätta en annan liten detalj som blir lite viktig senare i hitorien. När jag senast ringde min värd hade han sitt mobilsvar på, och då svarade han med "Posten Logistik" innan han sa sitt namn. Jag berättade senare att jag också jobbat inom Posten Logistik, och han kände till Härrydas paketterminal.
Iallafall...

Nu när jag kom hem tyckte jag att tvättkorgen jag fick var lite väl skitig. Nu låter jag jättepryd när jag gnäller på besticken och tvättkorgen, men de ser verkligen äckliga ut. Iallfall tvättkorgen. Det var som sand i botten och smuts på insidorna, så jag spolade rent den i duschen. När jag var klar lyfte jag upp den för att hälla ut vattnet, och såg att den var skitig på utsidan också. Och då insåg jag plötsligt att jag kände igen den där tvättkorgen...

Tvättkorg?

Det är ingen tvättkorg. Det är en soptunna från Posten. På varenda "ficka" på Härrydas paketterminal, Fläskeboterminalen, står en sån där plasttunna. Alltså har min värd tagit en soptunna från Posten och sagt att det är en tvättkorg. That explains the smutsigness. Försök inte lura mig! Jag har jobbat på Posten!

Imorgon ska jag till BLA och tydligen vara med på en massa möten, och så blir det nog rep och manusgenomläsning. Det ska bli så ballt!
Jag ska försöka tänka på det och inte så mycket på att jag bara har skitiga bestick. Och så kan jag gå tillbaks till ICA och köpa diskmedel!

Kram på er allihopa!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits