Albin har jobb och bostad

Den uppmärksamme har kanske noterat att jag inte har bloggat på väldigt länge. Sorry.
Det har varit mycket den senaste tiden.

Efter att ha bott ett och ett halvt år i Mölnlycke har jag flyttat till en lägenhet i Västra Frölunda. Nu har jag bott här med Josie i fem veckor. Eller? Är det så länge? Ja, tiden går fort. Vi trivs och har det riktigt mysigt i vår tvåa på 55 kvadrat.
Området verkar trevligt, även om det har varit regnigt och grått och vi mest har hållit oss inomhus. Och så blev videbutiken, som ligger här i närheten, rånad i lördags kväll.

Efter att ha varit arbetslös i drygt ett halvår har jag lyckats få ett jobb! Jag jobbar lite extra på Bokia i Frölunda Torg, och eftersom det är juletider och mycket kunder så får jag jobba ganska mycket. Och det är riktigt kul. Jg har ju sök en del butiksjobb, men för att få butiksjobb måste man ha erfarenhet av butiksjobb.
Och jag har inte någon erfarenhet av butiksjobb, eftersom jag inte har fått några butiksjobb, eftersom jag inte har erfarenhet av butiksjobb. Så funkar det.
Men jag lyckades ändå få provjobba på Bokia, och fick sedan många dagar och timmar att jobba. Och det har gått bra, och kollegorna är snälla. Så även om det inte blir en fortsättning där efter nyår, så har jag iallafall butikserfarenhet.
Jag jobbar gärna kvar, men helst vill jag ju syssla med skådespeleriet.

Idag var jag förresten statist i en film som heter "Jävla pojkar". Jag ska vara statist på onsdag och torsdag också. Det är rätt kul.

Och i onsdags visades teknikavsnittet av För alla åldrar, och det var riktigt bra. Tidigare var kärleksavsnittet min favorit, men teknik var bättre. Jag har inbillat mig att jag kan vara objektiv, och tycker då att teknikavsnittet var bra på flera punkter. Det var nog den bästa Ungdomspensionärerna (se klipp nedan), och Åldersgränsarn var jäkligt kul också. Mamma och pappa skrattade högt åt Rydbergs förvånade min. Och jag tyckte att jag fick till Lilltjejen riktigt bra. Det kändes som att hon var rolig och skön. En hel del bra improvisation också. Och slutet var också rätt mysigt mellan Farfar och Lilltjejen.
Och om jag inte ska vara lika objektiv, så var det kul att jag fick vara med så mycket. Det var min längsta insats. Jag dök upp som "skåning" i Åldersfajten när Lilltjejen och Farfar tävlar om vem som först får kontakt med en skåning. Och sen när jag ändå var där fick jag en klippning också, så jag fick vara med riktigt mycket.
Programmet finns på SVT Play tillochmed den 1 januari 2010.

Här är Ungdomspensionärerna från teknikavsnittet:


Tyvärr har YouTube problem med en bugg just nu som gör att ljudet ibland försvinner när man laddar upp klipp. Jag försökte ldd upp Åldersgränsarnklippet från teknikavsnittet, men ljudet ville inte funka. Sorry.


Kommentarer:
Alkiz skrev:

Min syster jobbade på Wettergrens innan det blev Bokia, så jag tror du har några av hennes gamla kollegor :) De är snälla.



Hoppas du trivs i Frölunda :D

2009-12-12 @ 21:58:59
URL: http://alakazam.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits