Warner Music Group tystar Albins videoblogg

När någon kommenterar något av mina YouTube-klipp får jag ett mail. Eftersom jag i nuläget har laddat upp över 180 klipp får jag flera mail om dagen. Den tredje april fick jag en kommentar på del tio av min videoblogg från Arvikafestivalen 2008. Någon hade, kort och gott, skrivit "Filmen gör sig inte riktigt lika bra utan ljud...". Det verkade underligt, så jag kikade genast på klippet och upptäckte att ljudet var avstängt.
Jag lyckades klicka mig fram till en sida med mer information om vad som hade hänt, och där stod följande:

"I ditt videoklipp, Albins videoblogg från Arvikafestivalen 08 - Del 10 (Sista), finns eventuellt ljud innehåll från Raindrops Keep Fallin' On My Head av B.J. Thomas som ägs eller är licensierat av WMG.


Därför har ljudet i ditt videklipp stängts av."


Töntar! Några dagar senare fick jag ett liknande meddelande av en annan användare som noterat att ljudet var borttaget även på del sju av videobloggen. Det berodde tydligen på att jag använt en kort, kort snutt av låten "Singing In The Rain". Skivbolagen har inget vidare rykte, och många misstänker att de snart dör ut. Och många anser att det bara är bra. De gör ju inte direkt några ansträngningar att få bättre rykte. De jäkla töntarna. Jag tjänar inga pengar på min videoblogg, men ändå tas ljudet bort på grund av pengagiriga grisar.

Nu har jag klippt om del sju och tio av videobloggen och bytt ut låtarna mot två Slagsmålsklubbenlåtar. De passar inte riktigt lika bra, men de funkar. Jag har också försökt ladda upp klippen ett antal gånger och stött på olika problem, men till slut lyckats. Sen har jag bytt ut klippen i de två spellistorna där de gamla varit med och ändrat diverse länkar här och var. Just nu kom jag på att det är några fler länkar jag måste uppdatera. Jävla grisar!

För de som inte sett videobloggen finns alla delarna i en spellista i slutet av det här blogginlägget.
Den nya versionen av del sju kan ses här:
Albins videoblogg från Arvikafestivalen 08 - Del 7:
Klicka på HQ-knappen för att se klippet i bättre kvalité.


Och här har vi den nya versionen av del tio:
Albins videoblogg från Arvikafestivalen 08 - Del 10:
Klicka på HQ-knappen för att se klippet i bättre kvalité.


Och här har vi spellistan med alla avsnitten från min videblogg från Arvikafestivalen 2008:


Må Warner Music brinna i helvetet!
Over and out!

Kommentarer:
Sara skrev:

Haha, ja jag kom liksom på det direkt efter att jag publicerat inlägget :D Då blev jag ännu mer glad!

2009-04-30 @ 22:08:23
URL: http://bravaragazza.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits