En riktigt jobbig dag

Från början var det sagt att vi skulle få sovmorgon idag, eftersom dragspelaren som skulle vara med på dagens inspelning skulle komma till Stockholm senare på dagen, men sedan ändrades det eftersom han kom till Stockholm redan dagen innan. Så vi började som vanligt, men blev igår förvarnade om att vi skulle få jobba över.

Som vanligt var det svårt att kliva upp ur sängen. Jag sover nog för lite. När jag väntade på tunnelbanan ropade de i högtalarna att nästa tåg var inställt på grund av skadegörelse, så jag bl lite försenad till jobbet. I de första taningarna behövde jag inte vara med, men sen skulle det se ut som att en av dokorna spelde dragspel och då fick jag hjälpa till.

Jag fick sitta bakom en stol och sträcka fram armarna framför stolen och hålla i ett dragspel. Dragspelet stod på dockans ben, men det var ändå en riktigt konstig position för mig. Han som styrde dockans huvud låg på golvet med sitt huvud strax nedanför mitt skrev. Ena handen fick hjälp av en rem som höll dragspelets ena sida på plats. Den andra sidan av dragspelet var svår att greppa ur min konstigavinkel, och med händer av tyg. Sen var det ett jäkligt trögt dragspel så det var inte lätt att "dra i". Sen skulle jag dessutom spela i takt till musiken och få det att se ut som att dockan spelade. Och jag hade inte hört låten innan. Dragspelaren var riktigt duktig och spelade snyggt och rätt fritt. Jag hade inget lätt jobb framför mig. Sen syntes mitt huvud bakom stolen ibland, så jag fick hela tiden hålla ner det. Det var riktigt jobbigt och jag hade ont i armarna och axlarna efter tagningen.

Sen blev det en tagning till. Från en annan vinkel. Då kunde inte dragspelet luta lika mycket mot dockans ben. Till råga på allt åkte benen iväg lite. Det syntes inte i bild, men dragspelet skulle högre upp. Så nu skulle jag hålla ner huvudet, spela dragspel så att det såg trovärdigt ut, hålla armarna på ett snyggt sätt och mitt i all extrem smärta dessutom hålla upp det jävla dragspelet som säkert var fyllt med betong. Eftr halva tagningen trodde jag att mina armar skulle ramla av, men jag kämpade igenom scenen ändå. Fy faan, säger jag!

Det händer rätt ofta att man spelar en scen som är rätt okej och enkel. Man hittar en position och en ställning som funkar, och så kommer folk ur teamet och frågar hur det går och ger masage och säger att det måste ha varit jättejobbigt. Men det är det inte. Men när det väl är jobbigt... När det gör riktigt ont, då är det ingen som bryr sig. Då känns det som att de andra tycker att man är gnällig. Men det händer inte så ofta. Det är verkligen i undantagsfall det är så jobbigt.
Men idag var det nog den allra jobbigaste inspelningen av alla. För mig. Efteråt lunkade jag runt och hittade en stol som jag satte mig i. Jag kände mig helt apatisk, och armarna värkte något fruktansvärt. Men det gick över på några minuter.

Nu är det bara två dagar kvar, och därför är alla stressade. Mycket ska hinnas med och folk är lite konstiga. Man har rätt kul, men man märker att folk är stessade. Bajs-skämten som brukar dyka upp framåt kvällen dykte idag upp långt innan lunch. Vi har hunnit med massor av filmtitlar såsom Hon bajsade en sommar, Agent 007 ser bajs, Bajsa med vargar och Det sjunde bajsseglet. Till den sistnämnda kom vi tillochmed på repliker. "Vem är du? Jag är bajs" och favoritrepliken, som jag själv kom på: "Jag har länge bajsat vid din sida".

Även idag kom en godisskål fram och när jag tog tre godisbitar blev en i teamet skitsur och tyckte att jag var glupsk. Alla andra tog minst sex bitar var. Då blev jag sur. Många blir irriterade på småsaker. Utom bajsskämt. En av våra Jessicor hade med sig sina föräldrar idag, och de undrade nog vad det var för gäng som pratade bajssfilmer hela tiden.

Jag gjorde klart ett broderi idag också. Och såhär i efterhand känner jag att det passar riktigt bra, dagen till ära:

Helvetes jävla skit!

Det här broderiet påbörjade jag för jättelängesen, men nu är jag äntligen klar. Originalet är från "Fuldesign", mendt var så fult ach dåligt gjort, så jag har gjort en egen variant med snyggare bokstäver. Broderibeskrivningen ska jag snart lägga upp på broderi.hejs.se.

Som om det här inte var nog var jag tvungen att utsättas för ytterligare en scen där en annan docka ("min" docka) skulle sitta i en stol där jag fick klämma in armen i en springa mellan sitsen och ryggstödet. Det var en riktigt jobbig position och jag fick riktigt ont i armen. Efter ett tag fick en annan person i teamet spela dockan i den tagningen, och jag fick sitta en bit bort och läsa mina repliker. Det var bekvämt.

Vi jobbade över ett bra tag, men till slut fick vi gå hem coh jag var helt dödstrött när jag kom hem. Och är det fortfarande. Jag håller mig vaken för att tvätten ska bli klar, och så passar jag på att blogga, som ni kanske märker. Jag tänkte dammsuga också, men det kanske jag inte orkar. Tar nog det imorgon. Imorgon kväll kommer Josie, och därför vill jag ha det extra fint.

När Josie kom in på MSN började vi chatta lite, och eftersom båda var trötta och griniga (Josie skulle inte börja jobba förrän vid tre, men hennes chef ringde på morgonen och sa att hon var tvungen att komma tidigt) lyckades vi med att börja bråka. Nu har vi lyckats lösa det, så nu är vi gladare. Iallafall på varandra. Men jag är trött och har ont i ryggen. Tänkte lägga mig tidi... Fan! Klockan är redan tio. Jaja. Då blir det ungefär lika sent som alla kvällar då...
Jag tror att morgondagen blir bättre. Ja, Josie kommer ju hit!

Adjö!

Kommentarer:
Sara skrev:

Nej, det tror inte jag heller. Brukar gilla Sthlm väldigt mycket när jag är där uppe kortare perioder, så det skall bli kul. Jag kommer bo hos min farfar, så det blir gratis och bra ;)

Vad betalade du i hyra hos din hyresvärd?

Hälsa Josie, för hon är väl där uppe med dig?

2009-04-04 @ 16:23:06
URL: http://bravaragazza.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits