Lite Coldplay är aldrig fel

Tjenare!

Gick upp tidigt idag. Vaknade halv åtta av min väckarklocka och min kropp ville inte gå upp.
Jag läste på schemat i gårkväll att grupp A (min grupp) hade föreläsning vid 9, och grupp B vid 12.
Det var väldigt lockande att gå på den andra gruppens föreläsning istället, men det känns lite illa.
Jag gick upp en halvtimme efter att väckarklockan hade ringt. Jag hade lyckats låta bli att somna om. Jag lyckades dessutom äta frukost och göra mig iordning på en halvtimme. Jag hade Coldplays nya singel på hjärnan hela morgonen, trots att jag bara hört den en eller två gånger.
Jag smög in i sovrummet där Josie låg och sov och så tog jag på mig mina kläder, slängde ner några böcker, kollegieblocket, och min lilla minidator i ryggsäcken och smög ut.
Jag gick till bussterminalen och innan bussen kom satt jag på en bänk och förde över Coldplays senaste album från datorn till mobilen.
På bussen prövade jag dessutom att surfa på datorn via mobilen. Jag har ju en sladd mellan mobilen och datorn föra över musik, en den kan ju användas för att surfa med också, men jag har aldrig testat det innan. Man kan ju köpa såna där USB-"donglar" som man kopplar in i datorn för att surfa på 3G-nätet, men med rätt inställningar kan man ju göra det med mobilen. Och jajemän! Det funkade.

Jag lade ner datorn och lyssnade på Coldplays senaste singel, som jag haft på hjärnan hela morgonen.
Här är videon till låten Viva la Vida:


Jag kom till plugget och satte mig ner och surfade lite (på GU:s WLAN. Inte med mobilen). Lektionerna brukar börja kvart över, men tio över syntes inte någon av de andra till. Hade jag läst fel? Jag packade inte ner schemat eftersom jag inte ville väcka Josie med mitt letande.
Jag ringde hem och Josie satt och åt frukost. Hon letade upp schemat och meddelade att jag skulle börja klockan 10. Imorgon ska jag däremot börja nio. Gött.
Istället för att sitta och leka med datorn begav jag mig till pappas jobb. Jag köpte två 50-centiletersflaskor Cola på vägen och pappsen blev förvånad och glad när jag hälsade på honom.
Efter nästan en timme åkte jag tillbaka till GU och gick på föreläsningen.

Jag chattade med Stefán förut. Vi pratade bland annat om Coldplay och att Stefán tycker att de är överskattade, men bra. Jag har inte hört så jättemycket av dem, men lite av det jag hört är maffigt och/eller vackert. Bra filmmusik. Och Viva la vida är ju underbar!
När vi chattade kom jag att tänka på en jätterolig scen ur TV-serien Extras. Där är det en väldans massa kändisar som spelar sig själva, och i ett avsnitt är Chris Martin (sångaren i Coldplay) med. Han - liksom de flesta gästskådespelarna i serien - spelar en ganska svinig person. Jag hittade två olika klipp på YouTube, och de olika klippen visade olika delar av avsnittet, så jag klippte ihop ett eget:



Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits