RHCP?

RH kan betyda rörelsehindrad, och en typ av röreslehinder, Cerebral pares, förkortas CP.
När man skriver förkortningen RHCP menar man oftast bandet Red Hot Chili Peppers.
Nu skrev inte jag det här för att försöka lära er någonting. Har ni lärt er något nu är det naturligtvis jättetrevligt, men mitt egentlige syfte var att skriva en jättetrevlig inledning till det här blogginlägget som utan den här inledningen bara skulle innehålla ett filmklipp. Och det känns lite trist.

Iallafall har gänget bakom succén Tjuvlyssnat, som sedan startade Tjuvtittat, nu dragit igång Videon.se.
Tanken med Videon.se är att man får skicka in filmklipp, eller länkar till roliga filmklipp som sedan publiceras på Videon.se.
Detta kan tyckas vara en dålig idé. Det finns ju mängder av såna sajter. Och jag kan nog hålla med till stor del.
Ett urval av kommentarer till nyheten:

Impega skriver:
:/ nu blir det ju bara en till sida med videor med varierande kvalite!
pling skriver: Gamla videos på ännu en sida. Så bra
Cutte skriver: Jag vet en bra sida. Youtube heter den. Ett litet tips bara...
T skriver: zzz. Ytterligare en sida som länkar till olika videos. Ni skulle stoppat vid tjuvlyssnat.
/j skriver: Åh, en länksida till Youtube. Var originellt eller inte.
Niklas skriver: haha .. hur mycket skräp ska ni plagiera egentligen? finns ju miljoner roliga videos sidor.. och alla har exakt samma klipp och alla länkar till youtube.

Inte så positiva reaktioner.
Dock har jag kikat på sidan och tycker den är okej. En del buggar, faktiskt.
Men iallafall... Vad jag skulle komma fram till var att jag hittade ett roligt klipp där (som de i sin tur hittat på en av alla hundratals videosajter). Det är en gammal RHCP-låt som någon har gjort en ny text till. Det är ingen ny idé, kanske, men den nya texten handlar bara om videon. Och bilderna i klippet är från originalvideon. Ganska kul tycker jag. Men det är lite videoredigeringshumor (ett ord jag kanske uppfann nu).

Här är den,
Under The Bridge: Literal Video Version:


Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits