Världens tråkigaste jobb?

Hejs igens!

Igår när Josie och jag hade gått och lagt oss sa hon att hon hade svårt att sova. Hon frågade om jag kunde berätta lite om hur det går till på mitt jobb. Jag skrattade och sa att det kunde jag väl göra...

Jag började med att berätta om inbanorna där man lastar paketen som kommer in, och i början lyssnade hon intresserat och ställde frågor. Sedan fortsatte jag att berätta om hur paketen åker upp i maskinen och landar på brickorna som åker runt och tippar ner paketen till utbanorna och fickorna. Jag berättade om vilka postnummer som tillhör vårt spridningsområde och om vad man gör på natten, dagen och kvällen.
Jag hörde hur hon sa "Okej..." och "Jaha..." och lät intresserad, men hon lät tröttare och tröttare och efter en stund fick jag bara svaga "Mmm..." till svar och till slut somnade hon.
Det dröjde inte länge förrän jag själv somnade.
Mitt jobb är inte jättespännande.

Jag vill ju jobba på en teater igen!


Kommentarer:
Postman Pat skrev:

Du må vare stolt over ett så kjempeviktigt arbeite. Strekk på Deg.

2008-03-13 @ 07:47:53
sissel skrev:

ditt jobb låter inte så himmla roligt.

2008-03-13 @ 14:45:15

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits