Albin Olssons svar på Albin Olssons svar till Albin Olsson

Hej hopp.

I mitt förra inlägg berättade jag om en bloggare som heter Albin Olsson.
Jag känner några stycken som heter Albin. En av dem är en mcket god vän till mig, en annan är mytoman. Dock känner jag ingen annan Albin Olsson än mig själv och tyckte därför att det var lite kul att hitta en namne, som dessutom också bloggar.

I början brydde jag mig inte så mycket. Någon bekant till Josie undrade om det var jag som bloggade på 1000 apor. Men när någon snubbe ringde och ville intervjua mig "om min blogg på 1000apor" insåg jag att folk faktiskt blandade ihop mig och den där andre snubben.

Den andre Albin Olsson bloggade om att hans bror hade blivit förlamad. Sedan hade brorsan kommit hem och plötsligt rest sig upp, ropat "Det är ett mirakel!" och alltså lurat Albin Olsson. Jag kommenterade detta inlägg. Ganska tråkig kommentar, måste jag erkänna, men jag skrev ändå "Det var ett elakt skämt, må jag säga. Men vad som är ännu elakare är att sno andras namn! Det är jag som är Albin Olsson. Det är jag som är 21 år! http://albinolsson.com! Nu har jag bloggat om dig!"
Jag tänkte att han antingen skulle tycka att det var lite kul eller så skulle han inte bry sig alls.

Innan jag skulle gå till jobbet igår snubblade jag in på den där Albin Olssons blogg igen.
Då hade han bloggat om mig. Det tyckte jag var lite roligt.

Hans inlägg började så här:

"Jaha nu kommer det fram att det finns en kille som heter Albin Olsson. Han bloggar. Jag är ganska säker på att han tycker att han är mer bloggare än vad jag är. Albin Olsson har nämligen bloggat mycket längre än jag. Om detta vill jag bara säga att jag håller med, du är en bloggare Albin, det är anledning ett till att jag hatar dig."

Det börjar ju bra. Han hatar mig för att jag är bloggare. Jag kan förstå honom lite. Det finns en jäkla massa bloggar som inte handlar om någonting. Bara skräp.


"En annan anledning för min avsky är att Albin Olsson aldrig har kommit sig för att skriva någonting roligt, om man inte anser inlägg om teknikstrul vara roligt. Det enda som var lite roligt var ett inlägg där Albin Olsson sitter i en ambulans... nej detta är inte riktigt sant. Det är roligt att Albin verkar veta allt om schlager och tror att det finns någon annan som finner detta intressant."

Okej. Han har iallafall tittat på min blogg. Kanske tittat på bilderna. Hade han läst mitt inlägg om honom (och mig) hade han ju sett att jag faktiskt erkänner att bloggen har varit tråkig den senaste tiden. Och det där med Melodifestivalen kanske jag också kan hålla med om. Men att säga att ingen annan tycker att schlager är intressant? Det är ju det TV-program som har överlägset flest tittare, och alla tidningar skriver ju hur mycket som helst om det.
Jag har själv klurat på det där med melodifestivalens bögstämpel, men i stort sett alla tittar ju på Melodifestivalen. Och alla är inte bögar.
Men å andra sidan... Jag skrev faktiskt om honom att "Det verkar som att han skriver tråkiga inlägg om hur han ringer någon kompis och att hon/han är full. Väldigt meningsfullt. Och av någon anledning verkar han få pengar för att blogga på sajten 1000apor.se. Hur gick det till?", men ursäktar mig själv genom att skriva det tidigare nämnda att min egen blogg inte är så himla intressant för tillfället.


"Jag blev lite förbannad till en början när jag undrade om Albin fick ligga för att han delar namn med mig, sen såg jag en bild på honom och förstod att det inte hade hjälpt om han så hette James Bond. Jag säger bara det, om Albin över huvud taget får ligga så är det för att Gay-communityn i Mölnlycke är för liten för att de andra pojkarna ska ha råd att tacka nej."

Vad är det här? Killen verkar förklara krig eller nåt. Hjärnonas kamp. Det är ju som att bli dissad av Henrik Schyffert. "Får du ligga?" "Du är ful" "Du är bög". Argumentation på hög nivå.
Ännu en gång visar han att han inte ens har läst min blogg. I inledningen till mitt förra inlägg nämner jag flickvän Josie. Alltså har jag flickvän.
Visserligen var jag själv lite barnslig när jag skrev om bröderna Schulman att jag "...bara sett bilder på dem och ryggat tillbaka och undrar varför de inte går till tandläkaren".
Kanske blev Albin Olsson ledsen för att jag dissade hans kompisar?

Han fortsätter med "Nä du Albin Olsson våra namn är nog det enda som vi har gemensamt och det är anledning nog för mig att byta namn." och ber sedan sina bloggbesökare att komma på namnförslag.
I den meningen känns det mer som att han är rädd för en galen stalker (jag) som försöker peka ut våra likheter. Men jag är ingen psycho-stalker. Jag ska lämna honom ifred.

Avslutningsvis citerar jag en kommentar på hans inlägg.

"Einar" skriver ett inlägg med rubriken Promota inte den nollan:
"Du spelar ju honom rätt i händerna. Han vill ju inget hellre än att du skriver om honom. Han kommer ju få besök på sin sida som för ovanlighetens skull inte är från hans mamma eller pojkvän."

Det var faktiskt roligt, även om det inte är helt sant. Visserligen kollar mamma, pappa och flickvännen min blogg. Men jag har ibland fått över 100 besökare om dagen (innan bloggflytten som pajade alla länkar) och som vi alla vet får min blogg även besök av folk från Arbetsförmedlingen, en kille på Wendelsberg (som jag aldrig hört talas om innan), folk i Arvikafestivalens ledning och en massa andra människor.

Dessutom har den andre Albin Olsson inte länkat till min blogg, eller ens lämnat någon liten ledtråd om var min blogg finns. Han kanske glömde...


Kommentarer:
Henka skrev:

Tja igen. Oj oj oj vilken grej detta med Albin har blivit. Roligt ju :)



anledningen till att jag tror att det är fake, är att det skulle vara en sån genialisk bluff. Varför anställa någon bloggare när man kan skriva i hans namn. Det är ju skitkul att folk går på det också.



Ärligt talat så vet jag inte om det är fake. Jag hoppas det bara. Skulle jag vara alex så skulle jag göra en fake-blogg. Så himla roligt.

2008-06-10 @ 11:17:27
URL: http://www.20initiativet.se
Anonym skrev:

Jag blev fan riktigt rädd där ett tag att du hade gått och sålt dig till bröderna Schulman, eftersom du och Albin nr2 hade ändå en del gemensamt. Jag blev oerhört lättad att det inte var du, eftersom jag uppskattar att någon delar mitt missnöje för Henrik Skyffert. Men Albin nr2 verkar ju ha kommit till rätt sällskap direkt. De sitter säkert hemma hos Alex på helgerna och tuperar håret varandra för att försöka se ut som Brolle och försöker (förgäves) hitta på nya förolämpningar.

2008-06-11 @ 00:37:19
URL: http://xiaowu.blogg.se/
Bozzmania skrev:

hahaha fan va shitlolligt



hälsningar bitchlol

2008-06-11 @ 12:59:39
jessi skrev:

albinolsson2 (om han nu finns) har inte fattat att ingen tar illa upp över att bli anklagad för att vara bög längre... det säger nog mer om hans egen osäkra könsidentitet än något annat!

Du gör rätt i att skratta åt det albin. Kram!

2008-06-11 @ 13:32:52
Christopher skrev:

Det är lätt att mobba folk bakom sitt tangentbord.

2008-06-13 @ 10:36:28
KRISHNA skrev:

hahahah!



precis som du skrev så gör det här ju bara din blogg mycket större.



ska vi spä på det hela med att leta upp den där andre (låtsas) albin olsson och konfontera honom? gärna med något vasst tillhygge av något slag

2008-06-14 @ 13:20:01
bajs skrev:

för övrigt verkar det ju inte ens finnas nån albin i lycke:(

http://hitta.se/SearchWhite.aspx?vad=olsson&var=Lycke

2008-06-14 @ 13:25:02
ditt namn, or I will crush you! skrev:

"bajs skrev:

för övrigt verkar det ju inte ens finnas nån albin i lycke:(

http://hitta.se/SearchWhite.aspx?vad=olsson&var=Lycke"



Eh, bara för att man inte har lust att lägga upp sitt nummer på hitta.se så betyder väl inte det att man inte finns?

Han har väl hemligt nummer som så många andra.

Sök på ratsit.se så ska du se att han finns.

2008-06-21 @ 04:33:19

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits