Home Is Where The Heart Is

Hejs och gott nytt år!

Jag har blivit lite snurrig. Eller konfunderad. Eller nåt.
Jag vet inte riktigt var jag bor.

Jag har varit ihop med Josie i lite drygt tre månader och spenderat den mesta tiden hemma hos henne. I början var man ju här ibland (hos Josie) men mest hemma, och så en blev det mer och mer att jag var hos Josie, och så kanske man åkte hem nån gång ibland för att hämta rena kläder. Nu är jag bara i Mölnlycke. Jag var hemma i fredags för att se på film med pappa. Josie var också med. Det var ju hennes film. Sen åkte Josie och jag hem till henne på morgonen.

När jag skulle hem nån gång innan nyår kom jag fram till ytterdörren och tänkte "Ska jag ringa på eller bara låsa upp och gå in?". Jag ringde på och sedan låste jag upp och gick in.

I början av december busade jag lite och skickade efter en Clas Ohlsonkatalog (gratis) till "Albin Olsson" och men med Josies adress. Katalogen kom till slut fram, någon vecka senare men då hade brevbäraren skrivit ett frågetecken bredvid adressen. Han vet att familjen Larsson bor på adressen, men inte någon Olsson.
Det hela var mest som en kul grej, och Josies föräldrar blev förvånade. Josie också.
Sedan dess har jag beställt en del T-shirts från nätet. Då har jag beställt den till "Albin Olsson c/o Larsson" och det går alldeles utmärkt.

Den här tröjan beställde jag för att den var fin och lite fräck:
Home Is Where The Heart Is
Den heter Home Is Where The Heart Is. Jag tyckte som sagt att den var fin och fräck, men det är först efter att jag fått den som jag tänkt att det där "Home Is Where The Heart Is" faktiskt har med mig att göra. För nu bor jag i Mölnlycke. Tror jag.

På nyår var det förresten samma sak. Josie var hemma "hos mina föräldrar" som jag sa. Men jag låste upp dörren, efter att ha frågat Josie om jag skulle ringa på eller bara låsa upp.

Nu är jag i Mölnlycke i stort sett hela tiden. Efter jobbet åker jag med de som ska till Mölnlycke. Förr var det Partille.
Men för någon timme sedan var jag inne på Facebook och såg att en kompis till Josie hade gått med i en grupp som hette Mölnlycke. Jag tänkte först att jag skulle gå med i den, men sen när jag gick in på gruppens sida kände jag att jag fortfarande känner mig lite som en turist i Mölnlycke. Så det fick vara. Jag är fortfarande medlem i gruppen Sävedalen.

På senare tid har jag dessutom byggt på Josies och min Sims 2-samling. För något år sedan fick jag datorspelet Sims 2, och för några månader sedan fick Josie "H&M Fashion Prylpaket" till Sims 2. Det är ett slags add on-paket som gör att man får fler kläder, möbler, tapeter och golv att bygga med. Så vi installerade mitt Sims-spel och sedan Josies på hennes dator och efter några veckor köpte hon ett prylpaket till.
Sedan dess har jag hängt på Tradera och köpt en herrans massa prylpaket. Nu har vi alla utom "Fest och Bröllop". Alltså har vi fem prylpaket. Dessutom har jag köpt expansionspaket (med både kläder, möbler, tapeter och golv, men framförallt en massa nya funktioner). Studentliv, Arbetsliv, Nattliv och Året runt. Billigt och bra på Tradera.
Allt levererat till min nya adress.

Och, ja. Jag känner mig hemma här.

I måndags ringde förresten en kvinna från Sveriges Radio. Den här gången var det P4 Göteborg. De hade ju hört talas om att jag är bra på dialekter, och eftersom alla P4:s lokalradiostationer över hela Sverige ska utse Sveriges skönaste dialekt ville de ha med mig i studion på måndag. Alltså imorgon (när jag skriver detta).
Detta sänds bara i P4 Göteborg, men går att lyssna på i 30 dagar framåt på webben. Dessutom ska jag, i vanlig ordning, lägga upp klippet på Dialektmannen.se.

Så på måndag är det dags igen. Efter att ha jobbat natt mellan söndagen och måndagen åker jag direkt in till stan och är med i P4 Göteborg efter klockan 07:30. De sänder från Drottningtorget.

Jaja. Over and out!

P.S. Om ni undrar vad klockan är kan ni gå in på klocka.hejs.se. Där kan man se tiden, skriven på min mage. D.S.

P.P.S. Nu har vissa felaktiga teorier uppstått. Dessa går ut på att jag bara bor hos Josie, men inte har några känslor för henne. Samt att jag bara bor hos henne eftersom hon har en dator som är bra att spela Sims 2 på.
Detta stämmer inte alls. Jag älskar Josie jättemycket och hennes dator är ganska seg. D.S.

Kommentarer:
sissel skrev:

haha! hade helt glömt av den! men den är ju bland dom bästa. haha. dog.

2008-01-23 @ 15:20:37
URL: http://sedel.blogg.se
sissel skrev:

tack för älgen som smyger omkring! och för färgerna i rutorna :)

2008-01-25 @ 10:20:00
URL: http://sedel.blogg
sissel skrev:

albin, du är en klippa! ska tänka ut ett lämpligt djur--

2008-01-25 @ 12:57:00
URL: http://sedel.blogg.se
julia skrev:

Hahahahah!
Jag tror att du bor hemma hos Josie, bara och endast för att spela Sims!!

Not.

Ni är fina och jag önskar er all lycka i framtiden och nu och vidare och alltid!

2008-01-28 @ 01:48:46
URL: http://julietjuliet.bilddagboken.se

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits