23 december 08 - Allrams Höjdarpaket

Dagen före julafton.
En dag av väntan.
Josie jobbade, och jag var hemma och gjorde i stort sett ingenting. Jag satt vid datorn och så dammsög jag huset. Men bara invändigt. Jag gick en sväng till Josies bokhandel och hälsade på henne och hennes tillfälliga assistent som hjälper till nu i jul. Det var en jäkla massa folk i bokhandeln.

På YouTube har någon laddat upp del ett av Allrams Höjdarpaket, julkalendern från 2004. Avsnitten börjar med att Allram Eest och hans side kick Tjet sitter i en snötäckt timmerstuga och hälsar tittarna välkomna. De pratar en liten stund och visar sedan ett "höjdarpaket", som är ett avsnitt av Höjdarna. Efter Höjdarna är Allram och Tjet tillbaka och öppnar en lucka.

Personen som laddade upp avsnitt ett av Allrams Höjdarpaket har klippt bort Höjdarna. Programmet blir då sisådär 3-4 minuter istället för fjorton, och jag tycker faktiskt att den lilla delen med Allram och Tjet var den bästa delen av den julkalendern. Tyvärr fanns bara avsnitt ett uppladdat på YouTube, och de andra har inte dykt upp på några veckor, så jag plockade fram min DVD och laddade upp inte mindre än åtta avsnitt. Det tog några timmar att rippa från DVD till datorn och sedan klippa, konvertera och ladda upp. Men jag fick en del annat gjort under tiden. Men uppladdningen och dammsugningen var i stort sett det enda vettiga jag fick gjort under hela dagen.

Här är en playlist som i skrivande stund innehåller de nio första avsnitten av Allrams Höjdarpaket, men de andra avsnitten kommer att läggas till automatiskt så småningom. När jag laddat upp dem. Det första avsnittet i playlisten är det inte jag som laddat upp.

Mina damer och herrar, Allrams Höjdarpaket:


Over and out!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits