19 december 08 - Albin skriver kontrakt och gör läxan

Igår kom kontraktet från BLA Stockholm.
Det var inte jättemycket text, men det såg bra ut. Förutom mina arbetsuppgifter stod det lite om SVT:s rättigheter. Det stod massor om hur länge de får visa programmet på webben, hur många gånger det får sändas utomlands och så vidare. Jag skrev på kontraktet och skickade iväg det till Stockholm igen.

Jag skickade dessutom in en ifylld resegarantiblankett till Västtafik. Dagen innan (den 18:e) kom inte bussen när jag skulle hem från brorsan. En skärm meddelade att Grön Express var 20 minuter sen, och inne på kundtjänst på Nils Ericsonterminalen sa de att jag kunde utnyttja resegarantin. Jag ringde taxi och kom hem ganska snabbt. Det kostade 306 kronor har jag för mig och Västtrafik ersätter max 300 kronor.

Jag skrev klart min sista uppgift innan nyår. Den skulle lämnas in senast igår (den 19:e, alltså). När jag skrivit klart den skulle så klart skrivaren krångla, men jag lyckades skriva ut, häfta ihop, och springa till bussen. När jag väl var framme vid GU hade klockan nästan passerat 18. Innanför entrén satt två killar med sina datorer. Men dörren var låst. Killarna verkade inte vilja öppna. Jag gick in i biblioteket och genom gången till universitetet för att kunna komma in den vägen. Låst där också. Den ena datorkillen tittade på mig genom rutan och sa att det var låst. Skumt. På entrén stod det att de stängde 17.00. Typiskt. Det var bara att vända hem igen.
En snabbvisit i stan. Helt i onödan. Det stod att nästa buss skulle komma om 38 minuter. Det stämde lyckligtvis inte. Bussen kom efter tio minuter.
Väl hemma maialde jag iväg min uppgift till läraren och jag hoppas han kollar mailen. Om man lämnar in uppgifterna efter deadline får man göra extrauppgifter. Eller få spöstraff.
Jag mailade iväg min text i PDF-format, för de kan de flesta datorer läsa. Innan har lärarna sagt att de inte vill ha uppgifter via mail. Det känns rätt dåligt. Det här är ändå den delkursen med yngst lärare, och de är de enda som använt laptop och projektor på föreläsningarna. Men ta emot mail kan de inte.

Nu är det iallafall inga fler uppgifter det här året.
Hejs dås!

Kommentarer:
Krishna skrev:

mailgrejset på gu är ganska löjligt men det kommer ifrån att man från gu:s håll tyckte att föreläsarna/kursansvariga/lärarna skrev ut aldeles för mycket papper, vilket ju självklart inte är bra (kostar massa samt finns det säkert nån miljötjofse som gråter).



Då kom de på den grymma idén att alla studenter måste lämna in papper istället för att maila, för då finns det ju ingen ursäkt för föreläsarna/kursansvariga/lärarna att skriva ut massa onödigt papper.



Jättebra. Eller hur?

2008-12-21 @ 14:43:34

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits