17 december 08 - Muppets in the making

Onsdag den 17 december.
Första besöket i lillebrors lägenhet. Han har väl bott där i... Ett och ett halvt, kanske två, år.
Han är väldigt mån om att ha det fint och ville nog inte bjuda hem sina syskon innan allt är perfekt. Han verkade glad över att jag fått jobbet hos BLA Stockholm. Det var ju ungefär i samma veva som jag funderade på att skaffa en ny mupp. Jag snackade med brorsan om det, och han påstod att det var lätt att göra egna muppar.

Jag kom hem till brorsan och fick inte bara se lägenheten, utan även den första muppen han gjort. Den gjorde han härom dagen, och den är faktiskt riktigt snygg. Några smådetaljer som han retar sig på bara, men annars är den jäkligt snygg.


Emils första mupp (till vänster) och jag (till höger).

Vi började sy en ny mupp med nytt tyg jag köpte dagen innan. Tyvärr blev vi inte klara, men vi fortsätter imorgon...


Emil syr.

Over and out!


Kommentarer:
Oscar(Postis) skrev:

Mupp-bröderna in action.. spännande... :)

2008-12-19 @ 01:05:59

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits