14 december 08 - Insnöad

Jag känner att jag tar ordet "Insnöad" till en helt ny nivå.
Jag är verkligen helt megainsnöad på muppar.
Idag har jag varit väldigt rastlös och inte gjort så mycket. Kikade lite på Wikipedia och kompleterade några artiklar om bidrog med lite info till artiklar om Höjdarna och Allram Eest.
Jag lyckades dessutom hitta ett YouTube-klipp jag sett förut (på DVD:n Best of Allram Eest) och ett liknande, och något coolare, klipp som jag inte sett förut.

Det första klippet heter En liten film av Tjet - Så spelas Allram! och är kort (2 minuter) och gott ett litet klipp där man får se lite backstage från en inspelning:
 

Det är inte något jättespännande klipp, men lite kul är det. Han som spelar Allram där är Petter Lennstrand (Man ser honom rätt bra vid 0:55). Min framtida kollega, alltså. Jag diggar honom och han verkar digga mig också!

Det andra klippet heter bara Allram Eest Backstage, men är sex minuter långt och lite fräckare. Dock är det ju inte Allram Eest backstage, utan Höjdarna backstage. Men man hör att Petter använder Allram-rösten när han demonstrerar.

Petter demonstrerar med Lipton, som vanligtvis görs av Björn Carlberg.

Sånt här tycker jag är så fräckt, och jag kan knappt fatta att jag kommer att få hålla på med det där om mindre än två månader! Jag kan knappt vänta!
Jag hittade förresten ett tredje klipp, som jag själv laddade upp i augsti 2007. Det är ett klipp med Allram som får besök av Grynet. Allram berättar om att han varit med i bandet ABABA, men nu turnerar med A, som sålt 35 miljoner skivor "bara i Peru och andra länder".

Allram Eest berättar om ABABA och sjunger sin låt:


När jag såg klippet idag kände jag igen muppen som sitter i mitten av de tre små mupparna ovanpå pianot. Den muppen fick jag prova när jag var hos BLA i onsdags. Jag satt ett bra tag med den och testade lite olika poser. Den var riktigt häftig, trots att den är så enkel. Den fina ABABA-tavlan hängde på insidan av BLA:s dörr. Dock utan tavelram.


Min egen mupp Arnold (som jag sydde i åttan) och den fina ABABA-bilden.

Det var nog allt för idag.
Adjö!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits