En dag kvar

Hej igen!

Jag bloggar så sällan. Det är ganska illa. Sorry.

I eftermiddag ska jag till jobbet igen. Kanske sista dagen på Posten.
Jag har fått studieledigt och ledigheten börjar på måndag och håller på en bit in i januari. Jag får se om jag kanske hoppar in och extrajobbar lite om jag behöver pengar. Eller om jag kanske säger upp mig. Det är många som pratar om att säga upp sig. Folk utanför Fläskeboterminalens väggar verkar tycka att de som jobbar där bara gnäller. Som min kollega som berättade att han sagt upp sig. han var överlycklig. Men hans mamma sa åt honom att jobba kvar och sluta gnälla. Han försökte få henne att förstå: "Mamma, det där stället får mig att må psykiskt dåligt. Stötta mig istället!".
Vi är inte lata gnällspikar. Vi är snarare kinesiska gruvarbetare (den jämförelsen hörde jag igår av en annan kollega).
Som sagt... Vi får se hur jag gör.

Innan jag åker till jobbet ska jag blogga klart och så kommer mamma och hämtar mig. Jag hälsar på i Sävedalen och får träffa mormor och så ska jag försöka fixa Internet. Det är tydligen något som krånglar, och jag är mamma och pappas datorsupport.

Härom dagen gjorde jag om Josies blogg. Eller, ja... Bloggdesignen.
Jag gjorde ju en design som både Josie och jag var riktigt nöjda med, men Josie har börjat tröttna på den rosa bakgrunden och beställde något mer svartvitt. Så nu har jag fixat det, och hon är nöjd.

Den gamla bloggen såg ut så här:
Josies blogg i rosaJosies blogg i rosaJosies blogg i rosa
Den första bilden är dock inte helt korrekt. De små rutorna i bild två ska sitta i högra hörnet i rutan på bild ett.

Och den nya ser ut så här:
Josies blogg i svart

Klicka på bilderna för att se dem i större format. Eller kika själv på nya designen i Josies blogg.

Sist och minst är det en kollega som tycker att jag borde blogga om honom.
Till slut tog jag ett kort på honom för att ge honom en liten plats i min blogg. Så här ser han ut:


Eftersom vissa führers har skärpt alla regler (likt Professor Dolores Umbridge i Harry Potter och Fenixordern) har jag "blurrat" bakgrunden för att ingen ska få se hur hemskt vi har det på Posten.

Over and out!

Kommentarer:
Rammstein skrev:

Albin ditt lilla miffo.. blogga om mig då.. inte bara ett foto.. /O



"Fråga inte så mycke Albin bara gör!"

2008-08-23 @ 20:55:20
Christopher skrev:

Oscar, det var dina 15-minutes-of-fame. Fortsätt nu med ditt 50-years-of-lame.



Världens sämsta rim :D

2008-08-26 @ 12:05:02

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits