Blondinbella, Alex Schulman och GU

Tjoff!

Det går dåligt med mitt bloggande. Spelar mest Sims 2, faktiskt.
Jag har liksom inget att skriva om. Men det varker inte göra någonting för vissa... Läste i Metro att Alexander Schulman ifrågasätter "Blondinbellas" blogg.

Nu ska jag skriva vad Alex skriver om vad Blondinbella skriver:
"Hon beskriver enkelt - ofta felstavat, visserligen, men ändå precist - vad hon gör om dagarna. Hon vaknar (trött!), äter frukost, går till plugget (boring!), hittar en ny foundation (supersnygg!), köper en blus, tränar (beach 2008!), äter en glass i solen (mums!) och sen går hon hem och tittar på en film med Nils (Mys!). Hon somnar och vaknar upp till en ny bloggdag (trött!). Och sådär vandrar hennes dag och sådär vandrar hennes blogg. Det är varken mer eller mindre än så."

Jag vet nästan inte nånting om Blondinbella (<länk till Wikipedia). Har hört namnet, och tittade in i bloggen lite innan jag skrev det här inlägget. Känns meningslöst och ytligt. Som Schulman skriver. Visserligen har jag inte förstått mig på Schulman heller.

Men om en blogg som Blondinbella får ca 400.000 besökare per vecka kan jag lika gärna lägga av. Jag skriver bara när jag anser att jag har något att skriva om. Vissa säger att jag skriver jättebra, men jag skriver inte jätteofta och har inte så många läsare. Hade 100 unika läsare om dagen ett tag, men de senaste dagarna har det legat på runt 30. Men det är iochförsig inte jättelite... 13 juli (tror jag det var) hade jag 70, men det är ovanligt nuförtiden.
Jag skriver, so msagt, när jag har något att skriva om. Jag vill inte skriva varje dag om vad jag äter till frukost (Müsli med torkade exotiska frukter och mild yoghurt med honungssmak. Varje dag!). Och jag tror ni skiter i vad jag har på mig. Okej, jag samlar på T-shirts och vill helst bara ha "roliga" t-shirts. Men jag bloggar inte varje gång jag handlar. Jag äger för tillfället två par jeans, och det är bara de jag har på mig. Jag har bara ett par jobbyxor och de har jag varje dag på jobbet. Nu vet ni det.

Förresten har jag kommit in på GU (Göteborgs Universitet) och innan jag fick veta det sökte jag studieledigt från jobbet. Det har varit lite krångel med att få ledigt eftersom jag ska lämna in lappar som jag inte har eller får men nu har ja gäntligen fått ett papper i brevlådan, och det pappret ska jag visa för löne-Marie på jobbet så att jag kan få studieledigt. Så snart ska jag börja plugga. Känns lite nervöst...

Till slut vill jag publicera tre roliga YouTube-klipp.

Rickard Olsson råkar ut för en envis tant som tror att han busringer:


Och så två klassiker från Rickards företrädare. En lite smårolig med Loket, och direkt efter den en skön klassiker med Kronér.


Till sist ett klipp med ljud från Trelleborgs lokalradio. Som tur är är klippet textat:


That would be all.


Kommentarer:
Alkiz skrev:

Jao vell åsså helsa ^^



Det känns lite meningslöst att blogga och klaga på andra som bloggar (syftar på Schulman)... Finns det liksom inget vettigare att skriva om? Jag tycker Blondinbella ska få ha sin blogg ifred, hon skriver ju i alla fall om något som har med henne själv att göra. Precis som du och jag. Liksom vinklat in i våra liv - även om våra bloggar kanske är lite mer djupgående ;P



Hoppas du kommer trivas på GU :D (Gå med i FF6!)

2008-08-15 @ 22:20:34
URL: http://alakazam.blogg.se/
Stefán skrev:

Ska Schulman verkligen snacka då?

2008-08-17 @ 12:54:13
Erik skrev:

Alkiz: Vadå ha sin blogg ifred? Blondinbella har ju sin blogg på nätet för allmän beskådan, då får man tåla både ris och ros.

2008-12-26 @ 23:13:57

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits