Funktionärskrångel

Det har varit mycket nu.

Efter senaste inlägget har jag fått veta att Maurits inte får ledigt från Liseberg. Jag ska ta hand om funktionärerna helt själv. 23 stycken blev det.

Dagen efter jag hade gjort schemat loggade jag in i festivalens databas för att checka av alla funktionärer. jag skulle maila dem en och en och ge dem sina ID-nummer. Då saknades två stycken. Det var bara 21.
Jag kikade i min egna funktionärslista på datorn och märkte att två tjejer var borta.
Jag sökte på deras namn i databasen och märkte att de hade flyttats till en annan avdelning. Utan att jag blivit tillfrågad. Dessutom hade den ena blivit nyckelfunktionär.
Jag ringde och kollade och hon hade trott att hon inte skulle jobba i entrén, så när nån snubbe från parkeringen ringde sa hon att hon var ledig. Och den snubben flyttade över henne och hennes kompis. Utan att fråga mig. Så där satt jag med fjorton tomma pass i mitt fina schema.
Då blev jag arg.

En av mina funktionärer, Sara, hade lite frågor så jag började chatta med henne. Hon var jättetrevlig och så erbjöd hon sig att hjälpa till att hitta nya funktionärer. Det behövde hon ju inte, men hon fixade en iallafall. Hon frågade en kompis som ville jobba och så hade jag en till.
Sen ringde jag runt till de få som var kvar i databasen. Två av dem hade blivit uppringda precis innan jag ringde, men de kund einte. Och nån tjej hade gått och laggt sig. Då gav jag upp och tänkte fortsätta nästa dag.
Precis då skriver Sara "Har du fixat en andre?" "Jag har... Åt dig... Tror jag bestämt".

Tyvärr kunde inte den andre, men hon letade vidare och hade en till på gång, men det "sket sig" som man säger. Men jäklar vad mycket hjälp jag fått av Sara. Redan en favoritfunktionär.

Sen var jag inne i stan och bytte den trasiga GameCube-kontrollen. Femte gången jag är inne i stan för att fixa med GameCube-kontroller som krånglar. Det gick snabbt och smidigt och jag fick en ny.
Men innan jag kom dit skulle jag gå in i ett köpcenter på Backaplan. Jag skulle ta ut pengar där. Där finns även Burger King, och jag var lite hungrig. Men jag tänkte vänta med det. Utanför dörren stod en kvinna med en pärm i handen. Jag tänkte att det var nån jobbig undersökning eller nån försäljare. Hon frågade om jag ville äta en gratis hamburgare på Burger King och sedan fylla i lite frågor.
Kanon!
Jag fick sätta mig ner och så sa hon att hon skulle komma med en burgare. Jag fick en mugg med vatten och så fick jag lite frågor att fylla i. Sen kom hon med burgaren. När jag behövde en servett sa hon bara "Jag hämtar det åt dig". Tänk om man alltid fick sån uppassning på snabbmatsresturanger. Det hade varit najs.
Jag fick nån specialburgare med kyckling och fullkornsbröd, och den var OK. Så fyllde jag i lite fler frågor och så fick jag ett presentkort på en gratis Burger Kingmåltid. It's a win-win-situation!

På vägen hem gick jag in på Expert och frågade om MP3-spelaren. De hade semester och ont om folk på verkstan, men de skulle försöka hinna med den så snart de kunde. Vi får se om jag får den innan jag åker till Arvika.

Sen åkte jag till Rusta och köpte ett tält. På vägen därifrån ringde Annica och frågade om jag ville se Carl-Einar Häckners varité. Det ville jag , så jag stack hem och letade funktionärer och på kvällen åkte vi till Liseberg och såg Carl-Einar. Han är bra. Som vanligt. Askul.

På vägen hem var bussen fullproppad med Partille Cup-folk. Några få danskar som var rätt tysta och ett gäng brasilianare som gapade och skrek. När vi promenerade hemåt stannade vi till i korsningen där vi brukar gå åt olika håll. Vi stod där ett tag och snackade, och på andra sidan gatan stod en annan tjej och kille och snackade. Jag kände igen dem lite.
Sen kom En moped åkande, och bakom dem Nils. På rullskridskor. Honom har jag inte snackat med många gånger, men han ska med till Arvika. Han är en av mina funktionärer. Vi stod och snackade ett tag och så blev klockan halv tolv. Då sade jag hejdå till Annica och så åkte jag med Nils och den andre killen ner till Ove's och tog en hamburgare. Zacke stod i kassan. Honom har jag inte snackat med mycket, men han sa "Vad vill Albin ha då?" och så fick jag min burgare. Men han glömde ta betalt. Det var nog rörigt. Mycket folk, nära stängningsdags och en massa Partille Cup:are. När jag ätit upp skulle de precis stänga och då stod vi vid luckan. Zacke frågade om vi skulle ha nått mer, och jag frågade om han ville ha betalt. Det ville han. Jag är ärlig.
Sen frågade han om vi ville ha lite mos. Ove's mos är bäst.
Vi fick lite gratismos. Det skulle ändå slängas.
Sen stod vi utanför Volvos staket och åt upp moset. Innanför stängslet stod en ny Volvo V70. Den är faktiskt jätteful baktill.

Anyway... Jag blev skjutsade hem och så frågade jag killen som körde moppen om han ville jobba på Arvikafestivalen. Det kunde han inte, men Nils blev jätteuppspelt och frågade "Va? Finns det platser kvar?". Han hade en kompis som ville jobba där, så han kan nog fixa min sista funktionär.

Idag har jag försökt få tag på honom, och det verkar som att han kan. Det verkar lösa sig.

För övrigt fungerar inte B-knappen på den nya GameCube-kontrollen. Idag har det regnat så jag orkar inte åka och byta den idag. Jag får ta det imorgon, kanske. Men jag vill inte byta mot en ny. jag ska ha pengarna tillbaka. Jag litar inte på piratkontroller. Det ska vara original.
Det blir förresten sjätte gången jag åker in till stan på grund av de där förbannade kontrollerna.

Idag har jag också gjort spaghetti och bacon. I samma veva upptäckte jag att knaperstekt bacon inte är samma sak som sönderbränd, nästan förkolnad bacon.

Det var allt. Eller? Nä, det är en till grej som krånglar.
Jag har bokat tågbiljett till Arvika. Men sen fick jag veta att farrbror Kjell ska åka upp till Arvika samma dag. Och det verkar som att det är okej att jag åker med honom. Eftersom jag bokat en "Just nu"-biljett kan ja ginte avboka den. Jag får försöka sälja den till nån. *suck*

Jaja. Det var nog allt.
Nej, en glad nyhet också. Efter att GAS-wikin var med i GAS-klubbens medlemstidning dröjde det inte länge förän GAS-wikin fick 100 artiklar. I skrivande stund är det 111 artiklar. Oh yeah!

Over and out!

***
UPPDATERING 20:36
Jag har snackat med Nils kompis, och efter några timmar fick jag veta att han kan jobba. För några minuter sedan fick jag veta att Nils kanske inte kan. Gött.
Då saknas det fortfarande en.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits