Albin hittar ett jobb (+nytt klipp med Albin & Art)

Hejs!

Titeln på det här blogginlägget påminner väldigt mycket om en barnbok.
Det är meningen.

Efter hemkomsten från Arvika har det hänt en del. Jag har t.ex. sett minst sex igelkottar. Bara en sån sak.
När jag kom hem träffade jag nästan nyfödde Caspian. En söt liten krabat.
Och så ringde jag personalchefen på posten igen, och efter ca två veckor kom han tillbaka från semestern och ringde mig på en måndag. Då sa han att jag skulle komma på tisdagen. Då kom jag och fyra andra på ett slags möte. Vi visste inte vad som skulle hända och vilka av oss han skulle välja ut, men så gick de igenom hur det går till och så sa han att vi kunde börja på torsdagen. Helt sjukt.

Så nu jobbar jag på postterminalen i Härryda. Jag lyfter paket och sånt. Det är helt okej. Jag rör på mig mycket. Jag har hört att det är nyttigt.
Andra dagen jag skulle till jobbet klev jag på bussen och fick syn på Tobias. Killen jag träffade på Wendelsberg. Han hade läst min blogg och sen gav han mig mystiska "I'm watching you"-blickar hela den dagen. Dessutom kom han in på Wendelsberg.
Iallafall satt han på bussen. I Sävedalen. Mystiskt. Jag hejade på honom och så snackade vi lite. Jag sa att jag precis börjat jobba på posten och då berättade han att han nyss börjat jobba på City Mail.
We are ment to be enemies!

Jaja. Igår hade jag jobbat i en vecka, och det känns helt okej. Jag är provanställd i sex månader och ännu har jag inte klantat mig.
Folk skickar konstiga saker. Bildörrar, till exempel. Och häromdagen lyfte jag ett paket som det stod Commodore 4000 på. Det är en jättejättegammal dator, som jag inte alls har nån koll på.

Jaja. Det rullar på. Jag sliter med paketen och svettas mycket. Det är varmt ute och att lyfta en massa paket gör att man blir extra varm. Men det känns ändå bra att göra lite nytta och kroppsarbete är rätt gött. I kontrast till att sitta vid datorn och göra konstiga hemsidor och titta på jättebra TV-serier.

Förresten har jag kommit på att jag kanske ska försöka färdigställa Albin & Arts tredje TV-program nån gång. Det lär dröja, men jag ska försöka sparka igång mig själv. Härom dagen klippte jag ihop lite godbitar från det tredje programmet och lade upp det på nätet.
Helt nya klipp. De flesta aldrig tidigare visade. Jag kallar klippet för I väntan på trean. Se och njut!

Albin & Art - I väntan på trean


Slowmotion-klippet med kokosbollarna är, som många säkert redan fattat, inspirerat av den här reklamfilmen:


Hursomhelst är jag väldigt stolt över de klipp jag nu laggt upp och det som vi filmat hittills. Jag hoppas att jag får möjlighet att filma klart allt som behövs för att göra ett riktigt bra tredje TV-program.

Over and out!


Kommentarer:
Anonym skrev:

härryda som i mölnlycke?

2007-08-10 @ 21:01:57
juliet skrev:

hahahhah. "åh hej!"

2007-08-16 @ 13:56:10
URL: http://julietjuliet.bilddagboken.se
tobias skrev:

moahahaha

2007-08-20 @ 23:56:49

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits