Jobbkrångel

Hejs igen!
Det har varit betydligt mer bilddagbokande än bloggande på senaste tiden.
Det var ett tag sedan jag skrev om väntan på att få jobb.
Jag har fortfarande inte fått besked.

Jag har gått några veckor utan inkomst. Förra veckan var jag på Angeredsgymnasiet varje dag. Jag har ju inte fått besked om jag ska jobba där, men jag har inget annat för mig på dagarna, och jag trivs där. jag har varit med på några lektioner och suttit en del på Media och klippt ihop en av pjäserna jag var med i förra året.

Det har känts ruttet att bara vänta. Jag var väl beredd på en veckas väntetid, men nu har det väl gått 3-4 veckor. Inte vet jag. Den här veckan har jag bara varit inomhus. Det finns inget annat att göra. Jag har liksom slut på idéer på vad man kan göra för att få tiden att gå.

Igår ringde mamma runt för att kolla varför det dröjer så himla lång tid. Hon pratade med en som hänvisade till en annan, som hänvisade till en annan, som hänvisade till en annan, o.s.v. Till slut kom hon fram till en på ett lärarfack. Han bestämde, men var stressad och sa "räkna med ett nej" och så slängde han på luren.
Gött.
Rektorn och alla lärare på Angeredsgymnasiet har sett fram emot att jag ska jobba där och de har godkänt allt. Folk har sagt att allt är klart, men att lärarfacket bara ska godkänna allt.
Alltså har jag varit säker på att jag ska få jobb och bara gått här och väntat på klarsignal.
Nu har läget ändrats helt, och jag kanske får ett nej! Det är ju helt knäppt.
Jag har ju nästan redan börjat, och allra första dagen jag hälsade på presenterade en lärare mig inför en klass och sa att "Det här är Albin, och han ska jobba här om allt går som det ska".
Jag har blivit lite kompis med några nya ettor och många olika lärare har planer och idéer på vad jag kan hjälpa till med för kul, och ungdomscentret "Kulturatom" har flyttat in i Angeredsgymnasiet och när jag hälsade på en av dem sa hon att det kanske kunde vara kul om jag blev inblandad i något sammarbete med dem och gymnasiet.
Men nu kanske det blir nej.

Idag ringde mamma igen (från jobbet. Hon har ju ett sånt) och hon har hört från en vän att det kanske finns ett litet jobb till mig på Skatteverket. Betalningen är bra. Jag tjänar mer på en månad än vad jag kommer göra resten av året om jag får praktikplats på Angeredsgymnasiet.
Fan.
Det känns så konstigt.
Jag trivs ju på Angered, och har ju nästan börjat jobba där redan. Jag är liksom redan "inne". Men jag tjänar ju bajs. Men jag har kul. Och jag trivs. Ska jag jobba på Skatteverket och tjäna bra med pengar, men kanske ha tråkigt?
Eller ska jag tjäna några småslantar men ha skitkul och jobba med härliga lärare och sköna elever?

Fan.

Om jag får jobb på Skatteverket ska jag fråga om jag får jobba svart.

Kommentarer:
jessica skrev:

klockren kommentar på slutet albin! Jag hade velat se deras min! Hi hi...

2006-09-12 @ 18:49:50

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits