Dessa politiker (igen)

Hejs!

Nu snodde jag rubriken från mitt föregående blogginlägg. Kom inte på nått annat.
Men jisses, vilken soppa.
Folk gnäller alltid på politiker och många var trötta på Sossarna, och så gör Moderaterna en väldigt anorlunda start. Ojojoj.

Jag lyssnar inte så mycket på radio. Bara ibland, när jag är ensam i köket. Nu minns jag inte om det var idag eller går jag hörde följande:
En kvinna i Sveriges Radio P3 (jag tror hon heter Julia Messelt) berättar att hon, som liten, varje jul önskade sig en viss bok (som inte namngavs) som innehöll olika rekord. Hon sa att det var en häftig känsla när hon bläddrade i boken och fann svenska världsrekord. Och så fortsatte hon:
"...det är med stor glädje jag idag, den 17 oktober, kan berätta att Sverige äntligen har tagit ett nytt världsrekord! Och kategorin är...
POLITICS! Hurra för Sverige!
Ingen annan stans i världen har en regering, redan inom tio dagar efter regeringsbildningen, tappat två ministrar!
Stort grattis till Frerik Reinfeldt.
"

Senare på kvällen tittar vi på nyheterna i TV4. Då berättar de att reportrar från andra länder tycker detta är mycket intressant, så det har kommit en del reportrar till Sverige idag för att rapportera, och många väntade på ett tredje ministeravgång, men åkte besvikna hem när ingen minister avgick.

Innan jag skrev det här blogginlägget såg jag att SR hade ett reportage som hette "Europa om Sverige" utlaggt på in hemsida. Där berättades bland annat att Finlands statsminister, Matti Vanhanen, nyligen uppdaterat sin hemsida och mer eller mindre förbjudit sina ministrar att svara på journalistfrågor om huruvida de betalat hundskatt, TV-licens, fastighetsskatt, körtför fort eller varit inblandade i någon fylleskandal.
I reportaget nämns också att polska medier rapporterat en del om händelserna, och att det nästan ligger lite beundran i det hela, eftersom det var svenska medier som luskade reda på fakta, och avslöjade skandalerna. I Polen är Public Service-radion och TV:n mer eller mindre i regeringens händer.
"Att det finns grannländer där ministrar kan avskedas från regeringen för att ha anlitat svart barnpassning, eller inte betalt TV-avgiften, framkallar lätt höjda ögonbryn och beundran här i EU:s mest korrupta land." rapporterar Kjell Albin Abrahamsson (ganska fint namn) från Warszawa.

Reportaget fortsätter med en rapport från Storbritanien (som förresten direktöversattes från "United Kingdom" till "Förenade Kungariket" i en lista på Arbetsförmedlingens hemsida) där reportern säger att tidningen the Times skrivit att statsministern har gjort sitt bästa för att få sin regering att verka anorlunda, citat:
"Hans finansminister Anders Borg, som presenterade statsbudgeten, har en prålig hästsvans. Det är den första svenska regering som också haft en öppet homosexuell minister, och en svart minister".

Jösses, jösses.
Två ministrar på två dagar.
Det är rätt komiskt.


Kommentarer:
M.P skrev:

jag förstår inte ritkgit meningen me det här inlägget faktist. tycker du det va bra att de avgick eller inte?:S verkar mest som en jävla massa ordbajs i de senare inläggen faktist. jag minns en tid då du bara skrev om intressanta saker som skedde i ditt liv. nu skriver du om sånt som man inte kan undgå:S och polen ska du lyckas ksmutskasta också. dålig stil!

när kommer de inressanta blogginläggen tillbaka? förut var det alltid en fröjd att komam hit och läsa. så snälla, gå tillbaka till din gamla stil, håll dig borta från politik (du är så fräsch på det där:P) och skriv om roliga saker. annars mister du en läsare (ock säkerligen flera)

/yours truly
Mikael "Jävla Invandrare!" Persbrandt

2006-10-24 @ 23:30:32
M.P igen skrev:

INTE så frsäch ska det förståss stå (annars kom jag på lite mer saker. M.P = Miljöpartiet, Mister =! MiNIster (:P) och ett K vid "smutskasta" ska bort också) that'll be all

2006-10-24 @ 23:32:41
** skrev:

politik eller rättstavning, vilket är värst?

2006-10-27 @ 13:14:21

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits