Om jag inte hade börjat på Angeredsgymnasiet...

Jag och Stefán såg en föreställning på Lerumsgymnasiet för några veckor sedan...
Lisette går där, och elever från musik, teater och bild (kanske dans också) hade satt upp en cabaré.
Det var väldigt bra. Många väldigt bra skådespelare, och scenografin kändes påkostad.
Fick härom dagen höra av en gammal lärare, vars dotter går på Lerumsgymnasiet, att bildeleverna hade gjort scenografin. Det var riktigt häftigt, och det kändes som en "riktig" teater.

Jag tänkte lite på hur det hade varit om jag börjat på Lerums gymnasium istället för på Angered. Det hade ju inte bara blivit annorlunda att åka till Lerum varje dag och ha helt andra lärare. Hela mitt liv hade varit annorlunda.

Jag klurade på det tidigare idag.
Om jag inte hade börjat på Angered hade jag nog lärt känna Sara, Art, Ida, Arvid, Coffe och alla de andra i klassen.
Jag hade inte känt alla de härliga människor i de andra klasserna på skolan.
Jag hade inte varit med om att sätta upp Pelle Svanslös och spelat upp den för små barn.
Jag hade nog inte haft samma öppenhet för andra kulturer.
Jag hade haft de fyra duktiga teaterlärarna Claes, Pamela, Göran eller Lena.
Jag hade inte haft chans att på skoltid göra TV-program som faktiskt sändes i TV.

Jag kom på en väldans massa saker, men till slut kom jag på att jag hade inte fått resa till Nicaragua om jag inte hade börjat på Angered.

Ja, mitt liv har formats mycket av min tid på Angeredsgymnasiet. Jag trivs verkligen. Många härliga vänner. Många härliga stunder.

Snart tar jag studenten...

Men nu måste jag springa till bussen, för vi ska repa den andra pjäsen!

Bye!


Kommentarer:
jessica skrev:

vissa saker e faktiskt ödet

2006-05-09 @ 10:12:49

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits