Dag tre i Barretstown.

Hej igen!

Det är skoj här!
jag sov gott i natt, men det var svårt att kunna komma upp ur sängen.
Inatt bode jag ensam, för Dennis har sin lediga dag. Han kommer tillbaka klockan sex.
Jag har min lediga dag ¨på måndag. Det innebär att jag slutar jobba 18:00 på måndag och börjar jobba 18:00 på tisdag. Jag och en från norge (hon sitter bredvid mig här och mailar. Jag såg att hon skrev att hon jobbar som "leder for kreftsyke barn") har samma lediga dag, så vi har försökt samla ihop alla ledare som är lediga då, och så ska vi åka tillsammans in till Dublin.

Igår stod jag och pratade med henne och en nork översättare. Riktigt trevligt. Man fattar ju norska och det är lite gulligt.

Igår såg jag att den danska översättaren haltade. Jag har inte sett att hon hade gjort det innan, så jag frågade vad hon hade gjort med benet. "Jag har bara ett" svarade hon på danska. Det var lite pinsamt tyckte jag. Hon är nog van vid att få frågan, så det var nog mest jobbigt för mig, men jag kände mig så himla dum.

Idag har vi lekt lite lekar och skrivit brev. Man fick skriva till vem som helst, även sig själv, och sen läggs de i en skattkista som grävs ner i marken. Efter några år grävs den upp och breven skickas, så om några år kommer jag få ett brev från mig själv.

Om en halvtimme börjar jag jobba igen, så jag ska försöka sova lite.
Ikväll kanske vi ska elda i den öppna spisen vi har i stugan. Vi ska grilla marsmallows.

Om några dagar är det två timmar utan aktiviteter. Då kan man hitta på nästan vad man vill. Då brukar man kidnappa - Nej, här heter det befria - trädgårdstomtarna och så beghär man lösensumma i form av godis eller nått annat gott barnen i stugan vill ha. Vi ska nog stjäla hjulet som används i "hoppers" (se förra inlägget), eftersom det bara finns sju trädgårdstomtar (föreställande de sju dvärgarna) och de är populärast att stjäla.

Just det!
Imorgon är det fotboll...
Sverige - Tyskland.
Då har vi ett vad här på Barretstown.
Vinner Sverige ska de tyska ledarna måla svenska flaggan i ansiktet.
Vinner Tyskland ska vi svenska ledare ha tyska flaggor i ansiktet.
Vi tänkte också göra som så att om sverige vinner ska tyskarna klä ut sig till clowner och dansa när vi sjunger den svenska nationalsången, och tvärtom om tyskarna vinner.
Tyvärr är det två av grabbarna i vår stuga som är livrädda för clowner. En liten kille och en trettonåring som båda är rätt coola, men de var helt coola när de berättade det också. De sa bara helt lugnt att, nej. Vi är livrädda för clowner. En av dem sa att även om det är världens snällaste person som är utklädd, så blir de livrädda.
"Om du själv klär ut dig till clown, och tittar dig i spegeln, då?" frågade jag.
"Då springer jag iväg" svarade han.
Vi får klä ut oss till något annat.

Dessutom påstås det att inte många tyskar kan sin nationalsång.
Plus att den har dåligt rykte, men den börjar bli accepterad nu när fotbolls-VM är i Tyskland.
Någon sa att de har tagit bort första versen.

Jaja... Vi får se hur det går...

Nu ska jag dra.

Bye!

Kommentarer:
Store-Bror skrev:

Kul att du trivs!

Håller tummarna för att du ska slippa springa runt med tyska flaggor i ansiktet, det kan aldrig vara bra...

Ha det gött, hej!

2006-06-24 @ 12:28:33
jessica skrev:

albin lovar att lägga ut bilder på sig själv när han dansar runt målad som tysklands flagga... nåt kul ska man väl få ha?

2006-06-24 @ 20:55:30
2-0 till Tyskland skrev:

Aj aj aj - Albin kommer att bli målad med Tyska flaggan i ansiktet - Aj aj aj

2006-06-24 @ 20:59:27
FAN VA GÖTT TYSKLAND skrev:

Deutschland, Deutschland über alles!

nä justja. den går inte så längre:(

2006-06-25 @ 13:52:05
hoppsan skrev:

VI VILL SE ALBIN DANSA

2006-06-25 @ 16:09:55
Albin Olsson skrev:

Vi skulle gjort det idag, men det är flyttat till imorgon, p.g.a. tidsbrist.

2006-06-25 @ 23:18:28
naken i kloaken skrev:

jag vill också hoppas som djur o sen blir serverad mat:-(
jävla orättvist att man måste ha cancer för att få leva loppan:´-(

2006-06-25 @ 23:41:14

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits