Sommarjobbet var en bluff

God Jul på er allihopa!
Jag mår bra, har fått fina julklappar, och de som fått julklappar av mig har blivit glada och nöjda.

Nu sitter jag och pillar på en ny DVD. Jag ska göra en DVD med både Albin & Arts Luciaspecial och Alla hjärtans dagspecial på samma skiva. Nu ska jag bränna en test-DVD för att kolla om menyerna funkar.
Det tar tid att rendera, så jag tog en macka med julskinka på och så startade jag radion.

Det var programmet Christer i P3. De tog upp händelser från det gångna året, och en händelse som var riktigt rolig. I somras hade de en tävling som var ganska rolig. Man fick ringa in och berätta om sitt sommarjobb och så skulle en jury besluta vem som hade det värsta sommarjobbet.

En kille ringde in och berättade att han jobbade på ett reningsverk.
Han satt och vaktade ett galler och om det kom något för stort, fick han hoppa ner i bajset och plocka upp det. Det kunde vara hårbollar och allt möjligt. Han hade våtdräkt på sig, så klart.
Tack vare detta äckliga jobb vann han tävlingen.

Dagen efter
fick P3:s redaktion ett mail från en chef på det reningsverk som killen jobbade på. Chefen blev uppringd och förklarade att något sådant jobb finns inte, och att de inte skulle ha råd att anställa någon att utföra en sådan syssla. Dessutom var det andra saker i storyn som inte stämde, exempelvis de arbetstider som kille nämnde.

Programledaren, Morgan Larsson, anade mossiga ugglor och ringde upp killen igen. Då lät han väldans förvånad över att ha blivit ifrågasatt. Han förklarade att han inte jobbade på det reningsverk som den chefen som mailade in representerade. Killen sa att han jobbade i en grannkommun. Morgan var fundersam och frågade om detta kunde bevisas. Killen sa att de kunde ringa till kommunens växel och fråga efter Torsten Karlsson (eller nått).
Mystiken tätnar.

Morgan ringde till växeln och där sa de att det inte fanns någon Torsten. Mystiskt...
Då ringde de upp killen igen, och då erkände han... Han hade ljugit. Han var byggnadsarbetare och hade så tråkigt på jobbet att han bara ljög ihop storyn om jobbet på reningsverket.
Han bad om ursäkt och de pratade en stund. Han sa att brukar hitta på konstiga lögner och även hänga på något forum på nätet där han brukar ljuga ihop nyheter för att olika reportrar ska nappa på det. Väldigt skumt.
Men roligt.

Jaja. Tänk så det kan gå.
Detta utspelade sig alltså i somras, men jag hörde detta först idag.
Jag anses som en väldigt ärlig person, men jag har en Lögnblogg där jag ljuger tungan svart och näsan lång. Lögnbloggen finns på http://ljug.hejs.se. Välkommen att titta in!

God jul!


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits