Metallernas Afton

Gott nytt år!
Imorgon börjar det.
Det nya året alltså.

Ikväll skjuts det raketer för glatta livet. En och annan smällare kommer väl också gå av, trots att det är förbjudet i Svergie. Helt rätt. Det är ju trist när det bara smäller. Själv känner jag en kille som har sisådär sju fingrar, eftersom han lekte med en smällare.

Iallafall regnar det metall över Svea rike inatt. Förra året hörde jag någon siffra om hur sjukt mycket metall som ramlar ner p.g.a. alla smällare, men den siffran kommer jag inte ihåg.
Därför satte jag mig och läste lite i rapporten "Ja till fyrverkerier - men med färre skador". Nördigt värre. Att läsa rapporter menar jag.
Iallafall stod det att det är en hel del metall som regnar ned, men jämfört med utsläpp från bilar och fabriker så är det knappt någonting. Ungefär. Det var min slutsats efter att ha läst rapporten...
Så gå ut och avfyra raketer om ni vill. Det är OK för mig.

Men inga nödraketer!
(Det är bara töntar som skjuter nödraketer på nyår)


Kommentarer:
KSH skrev:

ehm...kanppt nånting är väl lite fel. de sa ju att det va "litet men inte försumbart". så ingenting är det väl inte. but...who cares:S

2007-01-08 @ 18:59:13

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits