Nedstämd p.g.a. teknikproblem på filmvisningen

Jag var rejält nedstämd förut idag.
UKM (Ung Kultur Möts) hade något jippo idag på Meeths. Det var massor av band som spelade, några ställde ut lite kläder och konst och så visades Albin & Arts Luciaspecial i början.
Det hade jag sett fram emot ett bra tag, men det gick inte så bra.
Först och främst har Art sagt att han är sjuk, så han var inte i skolan torsdag, fredag. När jag ringde igår svarade hans mamma och hon meddelade att han har rest bort över helgen. Han brukar göra så när han ska vara med på något. Säga att han kanske kommer, och så är han sjuk dagen innan och så reser han bort utan att meddela det. Jävla dålig stil.

Sen var jag jättetrött. Sovit lite dåligt. Jag var jätteseg när jag kom till Meeths. Jag satt där och snackade med Ida som går i min klass och som ställde ut lite teckningar.
Efter en stund (runt klockan tolv) så visades en jättekort film om UKM och sen kom konferenciärerna fram och berättade lite kortfattat om vad som skulle hända och så sa de att Albin & Arts Luciaspecial skulle visas. Då kom jag fram och pratade lite, och så visades filmen. Hon som skötte DVD-spelaren bad mig komma och sköta ljudet. Det är lite dåligt ljud på Luciaspecialen och volymen är lite ojämn. Jag fick höja och sänka lite... Plötsligt försvann ljudet.
I fönstret som talade om volymen på förstärkaren stod det "OVERLOAD..." och så stängdes den av. DVD-spelaren spelade vidare, men utan ljud. Jag lyckades hitta pausknappen och ropade på hjälp. Då berättade hon som skötte DVD-spelaren först, att fläkten i förstärkaren var trasig.
Hon gick och hämtade en vanlig bordsfläkt och så kopplade hon in den. Hon var tvungen att dra ut sladden till lampan vid DVD-spelaren för att få ström till fläkten, så jag såg nästan ingenting, men jag spolade tillbaka en bit drog igång filmen igen. Det var bara att starta förstärkaren igen.
När filmen var nästan slut och själva slutpoängen på hela programmet skulle komma... Så dog ljudet igen. Jag hittade inte pausknappen i mörkret, så jag stoppade hela DVD-spelaren.
Då började folk applådera. De trodde att det var slut där.
När jag fick igång ljudet igen spelades filmen från början. När jag skulle stega frammåt till slutscenen så var det fel knapp, så jag spolade frammåt och filmen spelades upp i dubbla hastigheten. Till slut hittade jag rätt knapp och kunde stega fram till slutet. Folk såg sista scenen och verkade inte fatta vad som hände med ljudet.
Jag fick lite halvdöda applåder i slutet och så stängde jag av och gick sur iväg till Ida. De första banden var OK, men jag var för sur för att uppskatta dem. Efter en stund gick Ida och jag och åt för våra matkuponger. Konstig köttfärsröra med bönor. Men de hade massor av tacochips som var goda. Vi satt i matrummet och snakade om massa konstiga grejer.
Vi satt där i en timma. Sen stack ajg hem. Sur. I hissen ner fick jag beröm av två tjejer som tyckte filmen var bra. Det värmde lite. Men jag var ändå rätt sur.

Nu ska jag till stan igen och se på SMK på Pustervik. Vi får se hur det blir.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits