Tältfäst (fäst = fest)

Förut kom jag hem från tältfesten.
Först skrev jag en blogg om första bränningen men nu skriver jag en ny om vad som hände igår och idag.

Vi brukar fästa, jag och Pablo Pabman Pabby.
Oftast är Goblin Gobbsi Gobby med.
Ibland är Chrill med.
Ibland är Charbel Chabman Chubby också med, men han jobbar ofta i affären eller läser läxor så han är inte med så ofta.
Ibland är Arash Arr Armani med, men han brukar cepa på MSN när vi bestämmer vad vi ska göra, så han får inte vara med så ofta.

Det var nog Pabman som bestämde att fest stavas fäst.

Igår skulle vi ha tältfest. Vi åkte till Härlanda Tjärn och badade, och sen gick Pablo hem för att äta. Då gick Goblin och jag hem till mig och hämtade min dator och Futurama-DVD:er. Sedan gick vi till Pab, och då gick Goblin hem till sig och hämtade tält. jag och Pab hämtade sovsäckar hos Pabs Mamma. Sedan gick vi till Pabs pappa och väntade på Goblin. Han bor jättelångt bort, men han fick låna min cykel för jag är snäll.
Pablo hade ätit fisk och potatis. Det fans två fiskbitar och en potatis kvar. De åt jag upp för jag var hungrig. Det fick jag göra. Men jag försökte göma fiskbiten bakom ryggen när Pabs pappa kom, för det såg dumt ut annars. Han såg fiskbiten och frågade om jag var hungrig.

Blablabla. Tråkigt.

sedan stack vi till härlanda Tjärn igen och eldade. Vid grillplatsen. Vi grillade piroger.

Det gick ganska bra. (Pablo är han som ser ut som en Chilenare. Goblin är han med långt hår. Pablo är Chilenare)


Men de blev lite brända.

Jag vilel ha ändå. Det såg gott ut.

Men den bilden blev inte bra, så jag tog en på mig själv.

Som blev så här:

Nästan likadan, alltså.

Jag tittade på utsikten och trodde att den var fin, för det var tre tjejer som badade.

Det visade sig att utsikten inte alls var fin, för sedan badade vi, och då såg vi att vi kände tjejerna och de är inte fina. Dessutom är de kriminella.

Sedan gick tjejerna hem och vi badade utan dem.
Sen gick vi uppoch eldade vi ovanpå grillen.

Man kan elda med allt. Pirogförpackningar, pinnar, tändare (det smäller roligt) och löv.
det går väldigt bra att elda med tändvätska. (Det är därför det brinner så bra på bilden där uppe!)
(...Och på bilden här nedanför)

Pablo tyckte om att hälla tändvätska på elden. Och överallt.

Sedan ville de posa (posera på engelska) och då såg de ut som Backstreet Boys eller nått.


Sedan gick vi och la oss efter att ha försökt få upp tältet jättelänge och faktiskt lyckats.
Vi låg i tältet och tittade på Futurama på DVD, för jag har en bärbar dator med DVD-spelare.

Nästa morgon vaknade vi av att en traktor hälsade på. Det var en gubbe som tömde papperskorgar. Traktorn var inte tyst. Därför vaknade alla. Utom Pablo.


Sedan tog jag kort på Goblin när han sov, men han hade kläder på sig, för han hade klätt på sig för han sov inte på riktigt och jag skriver konstigt nu.

Killen till vänster är jag om ni inte har begripit det redan. Killen längst till höger är Goblins mobil.

Sedan gick vi hem.
Då hittade jag och Pab en död groda.

Det ser ut som att Pablo hade trampat på den.


Det ser ut som att Pablo har klämt den med sitt knä.


Det ser ut som att grodan är död.

Sedan kom jag hem och då hade mamma och pappa kommit hem från sommarstugan.
Mamma frågade om jag hade hört om terroristattacken mot London, men det hade jag inte.
Hon trodde jag skojade, men jag hade inte sett på TV på flera dagar. Sedan läste jag GP.
jag har fortfarande inte fattat det riktigt.

Hejdå!


Kommentarer:
Harald skrev:

Asså ja säger bara att ja tycker ni har en lite konstig uppfattning om vad som e fest å inte!

Fester brukar vara när ganska många människor samlas någonstans (kan i vissa fall vara vid en sjö som härlanda tjärn men brukar hållas inomhus) för att träffa varandra och bara flumma. Brukligt är även musik som gärna spelas på ganska hög volym och som människor kan välja att utföra menlösa kroppsrörelser till (kan vara ganska rogivande enligt min mening). Drycker med en alkoholhalt på över 3,5 % (dvs. inte folköl) kan även det rekommenderas då de i adekvat mängd ökar trevlighetsnivån markant och kan få det motsatta könet att bortse från vissa oregelbundenheter. Viktigt är dock att inte feströka i sådan utsträckning att ett beroende av tobaksprodukter blir nära förestående då det med säkerhet innebär en långsam ekonomisk död för studenter.

//Harald, den lättfotade partypinglan

2005-09-26 @ 13:53:06

Skriv en ny kommentar:

Namn: (Skriv ditt namn, or I will crush you!)
Kom ihåg mig!

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits